English website

Gyakori kérdések

A FOGÁSZATI KEZELÉS MINDIG FÁJDALMAS?

A fogászati kezelések, sőt a szájsebészeti műtétek, implantátum beültetések is elvégezhetők teljesen fájdalommentesen, megfelelő érzéstelenítő technika és megfelelő mennyiségű ill. minőségű érzéstelenítőszer használata esetén.

Nagyon gyulladt, háromgyökerű fogak esetén előfordulhat az idegek eltávolításának pillanatában enyhe fájdalomérzés.

Rendelőnkben minden kezeléshez adunk érzéstelenítő injekciót, szükség esetén többet, illetve erősebb hatású anyagot használva.

MIKOR KELL MENNI FOGORVOSHOZ, CSAK HA FÁJ A FOG?

A szúvas fog a legtöbb esetben egyáltalán nem fáj, vagy csak enyhén érzékeny mindaddig, míg el nem éri, vagy meg nem közelíti az ideget.

Ha már fáj a fog, nem tömhető be, gyökérkezelni kell, vagy ha ez valamilyen okból nem lehetséges, el kell távolítani.

A FOGFEHÉRÍTÉS KÁROSÍTJA A FOGZOMÁNCOT?

A modern fogorvosi fogfehérítő anyagok (nem "TV SHOP") a kezelési utasítások betartásával teljesen ártalmatlan a fogzománcra. A kezelés lényege, hogy a fogfehérítő anyag eltávolítja a fogból a lerakódott pigment anyagokat, amelyek az ételekkel, italokkal (tea, kávé, cola), dohányzással kerülnek a fogba.

A fogfehérítő kezelés mindaddig folytatható, míg a pigmentek el nem fogynak.

Ezután már károsíthatja a fogszöveteket. Ilyen akkor fordulhat elő, ha a páciens hiúságból vagy más okból túlzásba viszi a kezelést és több hétig, esetleg hónapig végzi azt.

Az optimális 10-17 éjszakás kezelésnek semmilyen kockázata nincsen. A korszerű fogfehérítő anyagok ráadásul már fluoridot is tartalmaznak.

A fehérítő kezelés hatása évekig megmarad, de ezt nagymértékben befolyásolja a pigment anyagok újbóli bevitelének mértéke. A kezelés évekkel később kockázatmentesen megismételhető.

AZ IMPLANTÁTUM BEÜLTETÉS FÁJDALMAS MŰTÉT-E, SIKERE MITÓL FÜGG?

A manapság forgalomban lévő implantátumok és a rendelőnkben használt mindhárom tipusú implantátum 100%-os tiszta titánból készült. Ennek a fémnek van az az egyedül álló tulajdonsága, hogy képes összenőni a csontszövettel. Allergia nem létezik vele szemben, bármely szervezet képes befogadni. Az implantátum beültetések sikeressége napjainkban 97-98 % körül van.

Az implantátum elvesztésének oka lehet a szakszerűtlen behelyezés: (rossz irányban, vagy nem megfelelő mennyiségű ill. minőségű csontba történő beültetés, műtét alatti befertőződés, vagy túlterhelés (kevés implantátum tart több fogas pótlást), esetleg túl korai terhelés (nem várják meg a csontosodást).

Ennél is gyakoribb ok viszont, hogy a páciens szájhigiénéje nem megfelelő, ínygyulladás, lepedék, fogkő alakul ki aminek hatására a baktériumok az íny- implantátum találkozásánál bejutnak az implantátumot körülvevő csontba. Ott gyulladás alakul ki, a csont elkezd felszívódni, meglazul az implantátum és el kell távolítani.

Szakszerű behelyezés és kifogástalan szájhigiéne esetén gyakorlatilag közel 100% a sikeresség valószínűsége.

Maga az implantációs műtét, érzéstelenítésben történik, teljesen fájdalommentes, posztoperációs fájdalom legtöbbször nincs, vagy csak minimális. A műtéti technika viszonylag korszerű, megfelelő elméleti tudás és felszerelés birtokában bármely fogászati rendelőben rutinszerűen végezhető.

Rendelőnkben az implantációs műtéteket teljesen steril körülmények között végezzük, a fertőzés csekély minimalizálása érdekében. A műtét után antibiotikus kezelést alkalmazunk ugyanezen okból.

A csontosodási folyamatot rendszeresen ellenőrizzük (röntgen).

EGY-KÉT FOGAT ÉRDEMES PÓTOLNI?

Már egy fog hiánya is felborítja a fogsorok egyensúlyát. A hiányt határoló fogak a hiány felé dőlhetnek, hosszabb idő alatt ez a fog kóros irányú terhelése által a fog elvesztéséhez vezethet.A hiánnyal szemközti fog érintkező fog pár hiányában a csontból fokozatosan kiemelkedik (kinő), és ez által a gyökér- korona arány hátrányosan megváltozik.

Ennek két vonzata lesz, egyrészt a kiemelkedett fog kilazul és idővel elveszítjük, másrészt "belenő" a hiányzó fog helyére, ezzel megnehezíti vagy lehetetlenné teszi annak pótlását.Más esetekben a fogsor zártságának megszűnése azt eredményezi, hogy "szétcsúsznak" a fogak, köztük kis rések keletkeznek.

Fentiekből látható, hogy már egy fog hiánya is milyen problémákat okozhat. Több fog hiánya esetén, természetesen ezek hatványozottan jelentkezhetnek.

Mi a magunk részéről ezért azt ajánljuk, hogy minden hiányzó fogat a húzás után fél éven belül pótoltassanak.